8a0d54d5f10674372e1914d41b6c9343_o
14e115e59fdc3586751a9b97a35d0b07_o
d0c43ec90b8899a8254e84b362f078fc_o
ae56c286d57dc2bd62e9a7bb2ff8b0a4_o
7e57eaa16eeca2929c91d4072ac887a8_o
71009e6b484e4b2381bfb8a743d6bad1_o

University of the arts helsinki

Grafisch, Identiteit

Zo kun je dus ook een identiteit voor een academie ontwerpen.

De Finse Academie voor Fine Arts, Sibelius Academy en Theatre Academy Helsinki zijn in het begin van 2013 samengevoegd tot de Universiteit van de Kunsten Helsinki. Het Finse ontwerpbureau Bond creëerde de volledige branding oplossing voor de nieuwe universiteit. De strategie voor de identiteit was een bijzondere verzameling van logo’s te maken met als basis één gemeenschappelijke beeldtaal. De eenvoudige en dus ook gewaagde ‘X’ heeft veel betekenissen. Het symbool kan worden gezien als bijvoorbeeld een uitgangspunt, een bestemming, een ontmoetingsplek, een locatie, een handtekening, een onbekende kracht, een waarschuwing, een vraag of een oplossing.

X